MİCROSOFT EXCEL
Excel, Microsoft Office sisteminde yer alan bir elektronik tablolama programıdır. Verileri çözümlemek ve yapılan işle ilgili daha bilinçli kararlar vermek için Excel’ i kullanarak çalışma kitapları oluşturulabilir.
Microsoft Ara yüzündeki Bölümler;
1-Dosya
Doküman ile ilgili Aç, Kaydet, Farklı Kaydet gibi işlemler
bulunur.
2-Giriş
3-Ekle
Dokümana Tablo, Resim, Grafik ekleme gibi işlemler yer alır.
4-Sayfa Düzeni
Sayfa yapısı ile ilgili, Sayfa numarası işlemler, Hizalama seçenekleri yer alır.
5-Formüller
Çalışmada bulunan formüller ile ilgili ayarlar ve hesaplama seçenekleri yer alır.
6-Veri
Oluşturulan veri tabanı tablolarının veri kısmıyla ilgili ayarlar yer alır.
7-Gözden Geçir
Yazım denetleme ve dil seçenekleri yer alır.
8-Görünüm
Hızlı Erişim Çubuğu
Kaydetme, Geri Alma, Yazdırma gibi işlemleri daha hızlı yapmamızı sağlar.
Yeni Kitap Açma
Dosya-->Yeni--> Ne tür bir çalışma kitabı istediğimi seçip yeni çalışma kitabımızı oluştururuz.
Bunun yerine CTRL+N kısayol tuşunu da kullanabiliriz.
Var Olan Kitabı Açma
Dosya-->Aç-->Gelen diyalog kutusundan açmak istediğiniz belgenin üzerine çift tıklayarak ve ya AÇ diyerek daha önceden oluşturduğumuz yani var olan belgeyi açabiliriz.
Bunun yerine CTRL+O kısayol tuşu da kullanılabilir.
Kitabı Kaydetme
Dosya-->Kaydet
Bunun yerine CTRL+S kısayol tuşu da kullanılabilir.
Kaydetme işlemi için Farklı Kaydetme seçeneği de kullanılabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder